Tuesday, February 28, 2012

Kahwin awal


Bekas budak UiTM Kedah kahwin masa cuti semester haritu. Sekarang dia degree. Mula hidup yang baru bersama tersayang. Alhamdulillah. Kahwin awal cegah maksiat.

Semua orang excited terutamanya perempuan. Semua berebut nak kahwin awal. Lelaki pun sebenarnya seronok jugak nak kahwin awal. Sekarang pegang tangan pun maksiat.. Adoyai (mengeluh)

Bila dah kahwin nanti. Semua benda halal. Siap dapat pahala lagi. Ber round round lah jawabnya. Err. Okay. Abaikan. 



Kalau dapat boyfriend tua 2 3 tahun daripada girlfriend tak apa lah. Maybe boyfriend dia dah ada pekerjaan. Kalau macam aku ni. Student. Memang harapan lah nak kahwin waktu belajar. Macam yang aku kata tadi. Semua nak kahwin awal terutamanya perempuan tetapi bagaimana dengan pihak lelaki? Lelaki pun nak kahwin awal jugak. Senang. Tetapi kami cool. Sebab tanggungjawab selepas berkahwin sangat sangat berat. Sebab tu cool. Kalau jada bini macam jaga motor kapcai. Aku pun nak!

Kalau sekarang baru couple. Cuba kamu usha perempuan lain depan si dia. Mana dia tak marah. Silap silap tangan lekat dekat muka. Just saying. Itu baru couple. Cuba kalau dah kahwin. Haish. Kalau tak ready. Jangan lah ada niat nak kahwin awal.

Lagi satu. JANGAN CAKAP DEKAT GIRLFRIEND KITA BAHAWA KITA AKAN KAHWINI DIA.

Mungkin dia buat tak kisah tetapi, dia sangat sangat sangat kisah. Beware of dog!



Tetapi. Kalau kahwin awal pulak. Macam macam persepsi buruk masyarakat kita sekarang. Mengandung luar nikah lah. Tak sabar lah. Galak. Apa lagi? Semua benda benda yang buruk. Haish. Tak faham betul aku.

Bila bestfriend aku cakap dia nak kahwin pada umur 25 tahun. Aku yang nervous. Macam aku pulak yang nak jadi husband dia. Tetapi aku nak sangat jadi husband dia. 

Kalau lah ada pinjaman untuk student kahwin. Ada ke universiti yang encourage student kahwin awal?  

Haha. Okay, aku merapu.

Adioss...

p/s: N_____ please be my last love

4 comments:

husna. said...

interesting post khai. yey, baru nampak ko matang sket. Kalau tak, asyik nak cari pasal je dengan aku. HAHAHA. tahniah2. semoga lepas ni boleh buat entri budak matang lagi. ngahhahahahaa

huda jamil said...

kau ada hati dgn bestfren kau eah? ahaha. jgn memalu la kawan. hehe


btw, ape brg MU, LIVERPOOL la der!

Khai said...

Husna: thanks sis. Aku baru sempat reply ko punya komen. haha. nampak sgt busy. yup. i will. keep support my blog. peace! :D

Khai said...

Huda: mcm tu la gamaknyer. Liverpool? puih! hahaha