Friday, March 18, 2011

Girl's thing :When Devil wears Prada

Yaa-Haa
 Hello there everyone

Aku terjaga pukul 4.36 a.m. and I couldn't continue my sleep. Ok then. Aku belek segala movie yang aku ada dan decide nak tengok cerita Devil Wears Prada.

Lepas tengok movie tu (actually baru habis tengok) aku baru terfikir kenapa girl perlu ada lebih dari 1 handbag, kena ada at least 3 kotak kasut, perlu ada bermacam macam corak dan warna untuk shawl, tudung dan selendang. All this things is Fashion. Fashion is how you make your day. Fashion is your characteristic and fashion is all about obsession.

Girl, please correct me if I'm wrong. I'm intentionally not trying to get all this kind of girl who have very massive amount of taste and preference about fashion. I like to keep it simple.

Okay, back to the topic. Eh, apa tajuk kita tadi? A'ah. Ok. Pukul 8 malam ini akan bermulanya SISDA Gala Night. Seriously, I'm nervous. Aku hanya akan pakai sesimple yang mungkin sedangkan kawan2 perempuan, senang cakap, classmates aku semuanya melaram sakan. Baju dah beli sebulan sebelum Dinner. Ok. Thats ridiculous. But them? Its how to make your great night. Jeez. It can't be helped.
So, apa yang aku nervous sangat adalah bagaimana penerimaan aku terhadap kaum kaum ini. Ya. Tak salah satu sem sekali melaram, tapi, entahlah. Haha. I'm speechless.

Sebenarnya, aku bukan nak cakap sangat tentang fashion kerana aku seorang yang buta fesyen. (Dah tulis panjang panjang tentang fesyen, kau cakap tak cakap tentang fesyen? Damn you!!)

Girls, tolong jangan sentap dengan entah apa yang aku merapu dekat atas tentang fesyen apa bagai. Bukan niat aku nak condem benda alah ni ok? Maaf.

If devil wears jersey, it will become Man Utd

Kalau kita tengok cerita Devil Wear Prada kan? Dah tengok ke belum? 
Ceritanya sangat berkait dengan realiti sekarang. 
When you boss, you are the King.
Apa kejadahnya itu. Pekerja bekejar kesana kemari semata mata dengan benda remeh bin temeh.

Tema cerita ini juga boleh dikatakan sebagai obsession to work. Kadang kadang cerita ni menampar pipi aku sendiri. Aku terlalu sibuk dengan hal Dinner dan assignment (haram tak banyak mana pun)
sampai ayah aku call nak jumpa kejap pun tak boleh. Apa yang aku dah buat ni?

Fashion needs Egoism


Yup. Aku stress dengan kerja sebagai Exco Publisiti. Itu ini, semua aku. Pembantu? Tak ada sebab setiap kali tanya semua tak ada, tak tahu dan bila aku tanya ada Photoshop ada tak? Dia tanya aku balik. Apa kejadahnya tu? Kedai gambar jawapan aku. Senang. So, I.m worked alone, I'm screwed it up and I'm done.
Pening pening pun kerja semua dah settle. Alhamdullilah.

Ayah, abang minta maaf sebab tak ada masa nak jumpa ayah minggu ni. Kalau tak ada aral melintang, maybe minggu depan balik kot. Tu pun kalau tak ada lah. Ayah rindu abang ke rindu kereta? (Soalan sentap di situ)
Awat senyap?

Hahaha. Ok. Ayah aku tak mungkin baca blog ni.

Ok. Have a good day. Wish us luck for incoming dinner tonight.

Adioss...

No comments: