Friday, November 5, 2010

Al-Fatihah- Syah...

Its hard for me to believe that my cousin, Shah had gone already. I didn’t even met him. He passed away b’cause he accident at matang and all his bones cracked. I feel so sad about it. He passed away in horrible way but he still young. He’s 14-years-old. Eventhough I’m not really know him but I still love him as my cousin. Hope you rest in peace Shah. We will always pray for you. :’(


taken from: http://elmosquarepants.tumblr.com/post/1488078652/al-fatihah (my aunt tumblr)


sorry aunt..that not your cousin..nephew exactly..my uncle is your cousin...pembetulan di situ yaa


dalam masa dua minggu lepas.syah suro aku buat design team moto dia..

Casper Racing Community

aku sibuk..

tapi alhamdullilah..sempat juga siap..

harapan aku..

cuti raya haji ni nak teman syah dan mamat(kazen) pegi usha cover suit moto..


yaa..aku cucu sulung..aku sepatutnya halang dorang daripada terlibat ngan benda2 cam ni..tp aku pernah obses mcm dorang..dapat naik moto..make up moto..tp masa aku dah lepas..masa dorang baru bermula..
  • mamat
  • enol
  • azrul
  • izham
  • syah
semua ni kazen2 aku yg berumur lingkungan 13-17 taun...izham tu adik aku..dia yg amik alih moto aku sekarang..aku faham minat dan keterujaan mereka terhadap benda bergerak yang laju selepas basikal..

tapi aku x sangka syah pergi ketika aku hanya lebih kurang 2 minggu lagi untuk pulang ke negeri tercinta Sarawak...

dia terlibat dalam kemalangan..
1st time bawak moto keluar daripada kawasan perumahan..dan itu adalah kali pertama dan kali terakhir nya menaiki moto di jalan raya..

sangat sedih mengingatkan memori ketika kami bersama....

mak njang: syah..cam ni UPSR? boleh molah kah?
(syah..mcm mana UPSR? Boleh buat kah?)

Syah: senang jak mak njang..kacang jak la..
(senang je mak njang..kacang je la)

haha..sampai sekarang aku masih teringat kata2nya...disebabkan kata2nya itu riuh umah dibuatnya..
tapi kini dia telah pergi meninggalkan kami semua...

aku sebagai abang kepada semua...
harus menjaga dan memastikan tiada lagi peristiwa seperti itu berlaku...sungguh sedih apabila insan yang kita sayang meninggalkan kita...

al-Fatihah buat allahyarham..pagi raya haji..menziarahi pusara kamu adalah perkara pertama selepas sembahyang raya yg akan aku lakukan..insyaallah...

aku sayang kamu..
semua sayang kamu..
kamu pergi tanpa sempat menikmati sepenuhnya nikmat remaja dan jiwa dan darah muda...
kamu hanya sempat berada di permulaan perjalanan sahaja...

semoga kamu berada di tempat dan golongan yang beriman...Al fatihah.....

No comments: