Thursday, August 25, 2011

Hari bebai sedunia

[Entry bersifat antagonis, bahasa carutan digunakan dalam entry ini. Harap maaf]

Yaa-Haa

Assalamualaikum

Hari ini sepatutnya hari bebas stress. Hari penuh ceria. Hari penuh dengan senyuman. Tetapi di spoilkan oleh beberapa insiden. Sebelum itu, bebai adalah sejenis kuih empat segi berbentuk bujur. Okay. Abaikan.
Bebai adalah bengang atau marah dalam slanga utara tanah air seperti Johor dan Melaka.

Watefak!!

Hari ini aku di spoilkan oleh kejadian berikut :

1. Kelam kabut tak bertempat
Wakasi Huruhara, belum sampai 2 minit aku dalam kelas. Dia dah buat bising bagai. Ribut ribut nak explain pasal assignment akaun. Chillax. Aku bukan pekak yang kamu nak cakap kuat kuat kenapa? Haiyaa. Bodoh.



2. Kecik kecik tak nak mampus!
Sekarang kita sudah part 5. Sepatutnya dah besar betul. Ini tidak. Hari ini ada jamuan Last Breaking fast with Class Member. So, semua nak relaks dari assignment dan test bagai. Dari pukul 12 tengahari lagi bincang venue dan menu serta penyertaan budak kelas. Bila Hotmas (restoran) tu penuh, aku decide nak buat dekat LeBoss (restoran jugak, tapi mahal sikit). Majoritinya setuju. Okay then.

Punya lah aku dan Elfira buat muka tebal minta menu bawak balik, last last nasi goreng kampung dengan air kosong jugak dorang mintak. Thats not cool guys! Come on!!

Itu satu hal, lagi satu hal nak kena pujuk pujuk pulak. Siap nak ugut kelaq lehiaq lagi bagi sapa sapa yang takmau pegi tu. Haiyaa!! Sekarang kelar kelar famous di Merbok yaa!



Yang buat aku bebai tahap gaban. Aku tempah meja untuk 25 orang. Tup tup 20 orang je yang ada. Oklah. Cancel yang 5 itu. Bila dah cancel, ada pulak yang buat muka sengih babi nak order dan tambah tempat duduk. Fuck lah wey!! Memang aku nak tunggu hang sorang buat keputusan pun. 
Kimak!!!



3. Bodoh bebal putar belit
Last but not least. Orang yang paling aku sayang sekali dalam UiTM tu. Atirah Bt Marzuki. Dia kecewakan aku sangat sangat. Aku buat semua ni untuk dia. Untuk raikan birthday dia sebab tak dapat nak celebrate waktu 27hb tu sebab aku dah ada kat Sarawak waktu tu. 
With good faith (baru lepas belajar LAW), aku tempah meja dan menu, aku belanja. Tak apa. Setahun sekali demi orang tersayang. 



Yelah, walaupun aku tahu dia bukan gf aku, dan mungkin aku akan direject suatu hari nanti. Tak apa lah. Aku nak tengok senyuman dia. Aku nak tengok dia gembira. Biar hati aku puas. At last, mudah mudah dia batalkan date petang tu. Penat aku yakin kan dia dan pujuk dia tapi hampeh. 
(sengaja aku pendekkan ceritanya)

At least hargai effort aku buat untuk dia. Bukan aku nak ungkit. Hadiah aku untuknya sekitar RM45 jer. Seutas rantai dibeli di Uptown dan teddy bear hasil rekomen dari my bff, Ain Hassan. Itu sahaja yang termampu. Itu pun aku bajet2 je nak buka puasa sebab bajet dah lari.

Mungkin Allah nak tunjuk, orang yang aku kejar selama ini, yang aku sayang selama ini bukanlah takdir mahupun jodoh aku. Aku terima segalanya Ya-Allah.



Segala puji bagi Allah, tuhan sekalian alam. Aku hanya makhluk mu yang lemah lagi hina.

3 benda yang aku bebai tak ingat hari ini. 

 Aku dah tawar hati dengan dia. Maaf. Aku hanya memikirkan keluarga di Sarawak sahaja.

Adakah setiap kali Aidilfitri aku di Sarawak, aku akan ada konflik dengan si dia? Shit!! 

Seriously, I won't it happen again. It's pain.

Adioss...

p/s: Nasha, thanks 
p/s: credit Tumblr pictures, Google

2 comments:

syazwiena khan said...

part2 last yang nak ngis tu .
u gtau cepat sapa atirah marzuki tu !
meh nak p cepuk . kimokhimitsu btoi ! hahaha . chillax la . cam u kta .

Khai said...

Wiena:

:DD

Thanks. so sweet of you dear. Tak apa lah. benda dah berlaku. Apa kata you jelah couple ngan I :P

Yeah! chillax. Thanks
Selamat Hari Raya :DDD