Friday, August 26, 2011

We all grown up


Yaa-Haa

Assalamualaikum

We all grown up. Yes. All of us. Setiap hari kita menjadi lebih baik dari semalam. Itulah kita sebagai manusia. 

Pada pukul 10 malam tadi, aku tersenyum. Tersenyum melihat kerenah sepupu aku datang berkumpul di rumah maknek. Mereka kian membesar. Semakin bijak dan semakin matang. 

Tiada apa lagi yang aku perlu risaukan ketika ini kerana mereka juga seperti aku. Belajar dari kesilapan dan terus berubah menjadi lebih baik dari semalam.

Sebaik sahaja aku menjejakkan kaki ke dalam tunnel Kuching International Airport. I'm very happy. Akhirnya, Aidilfitri aku di Kuching setelah sekian lama beraya di Baling yang suasananya sangat sangat fucking ass! Boring sial!!

Petang tadi Pak Mok boleh bermimpi drive kereta baru ketika tidur selepas Jumaat. Aku dan adik berbual dengan Pak Ngah tentang bola. Pak Ngah, Pak Nek dan ayah berborak sesama mereka tentang hal keluarga. 
Suasana ini jauh sekali dengan suasana di Kedah. Pakcik hanya bertanyakan tentang study study dan study. Apabila adik beradik ayah berkumpul, tak habis habis bercerita tentang tanah yang kononnya harga 1.2 juta. Bergaduh pasal tanah sampai mati pun tak habis lah!!

Sumpah aku fuck dengan suasana di Kedah. Semua tak matang. Kerana duit, keluarga berpecah belah. 

Aku suka suasana disini. Keluarga tiada harta berjuta juta. Setiap kali percakapan adalah tentang keluarga, tak kira sama ada jauh mahupun dekat. Malah, kalau ada anggota keluarga nak beli aset seperti kereta atau rumah, ada pula yang support dan rekomen. Tak macam di Kedah. Busuk hati, dengki dan bla bla bla.

Aku bias? Suka hatilah. Itu yang aku nampak dari sudut pandangan aku. 

Sebelum aku dedahkan lebih banyak cerita di public. Better aku stop sekarang.

Apa aku merepek ni?

Disable komen

Adioss...