Saturday, June 19, 2010

Alkisah....



Yaaa-Haaaaa


FLASHBACK


Almaklum la....pilihanraya dh nak dekat,so ramai la para pemimpin dan calon bertnding masuk berkempen..
seluruh pelusuk negeri diorang menjelajah...time ni la nak nampak batang idung pu..time ni la nak menanam tebu di tepi bibir...

pada suatu hari...
seorang calon pergi ke pedalaman sebuah negeri...
jauh ke hulu...2 kali naek rakit baru sampai..wah..punye la raih undi..sampai tahap tu sekali..

berjumpalah beliau dengan seorang sang penghulu kampung...
beliau di rai seperti kedatangan raja ke kawasan tersebut...

sebelum pulang, beliau telah menghadiahkan beberapa bungkusan barang dapur kepada penduduk kampung berkenaan
beliau juga sempat menghadiahkan sang penghulu sebuah jam dinding yg berharga rm19.90..

Sang penghulu itu menggantung jam tersebut di dinding rumahnya agar senang utk para penduduk disitu melihat jam tersebut.
lalu seorng pemuda bertanya kepada sang penghulu tersebut

pemuda: Tok..untuk apa ni Tok??

penghulu: enggak aku tauk...apa benda ini..

seluruh penduduk kampung tersebut terlopong dan ada juga terpersona seperti melihat kambing bertukar menjadi Ultraman.

berbulan2,dari hari ke hari jam itu terus berputar sehingga pada suatu hari...

pemuda:kenapa benda ini berhenti

penghulu: enggak aku tauk.

lalu bermesyuaratlah Majlis Tertinggi kampung berkenaan.
selepas berunding setelah hampir 3 jam.
Sang penghulu mengambil langkah drastik bukan drumstick mengangkat jam tersebut dari dinding..
tiba2 seekor lipas mati di belakang jam tersebut jatuh ke lantai rumah sang penghulu..

Dengan sedihnya sang penghulu berkata

wahai rakyat baginda..berdoalah kamu sesungguhnya drebar benda ini telah mati
(sambil menunjuk kepada lipas mati tersebut)



sekian

8 comments:

Dyna Yvonne said...

heheh...
nice entry~

^_*

senandung semalam said...

hhahhaaa...
ske wat entry lawak la ko ni...

reen_sofee said...

hahahah
guling guling aku gelak!
hahaha

Khai The Kerozer said...

dyna: thankz..huhu

senandung smlm:huhu..saje borink2..habuan ko gelak2

reen: yela...ko kn asyik tnsen jer...thankz coz gelak2..huhu :D

! .MiE. ! said...

ahahhahahahk
lwk3

Khai The Kerozer said...

mie..
lawak kn..huhu

iqbalsyarie said...

cool!!!!best lor!aku taw org asli mmg mcm tu sbb kg aku dekat dgn kg org asli~hehe

Khai The Kerozer said...

haha...dpt jugak ko detect ni cter org asli..huhu