Tuesday, June 22, 2010

Mak..cam ni mauk naik belon????


mak..cam ni mauk naik belon?? sik takut kah?? kelak cam ni nya mauk turun?? sik jatuh kah?

itu adalah persoalan yang diajukan kazen aku yg kecik Atif Fahmi bila fmly menghantar kami sekeluarga ke airport Kuching taun lepas..

huhu

lawak sungguh pertanyaan budak kecik ni..

belon=kapal terbang
sik=tak

ni antara dialek SARAWAK yg selalu digunakn dlm percakapan harian...

semalam aku sekeluarga menghantar Pak Nek dan Mak Nek aku balik ke Sarawak..
kat airport Penang jer...



-Penang International Airport-


sebulan dorang tggl kat ni..
hurm...
xde la org nak buatkan breakfast pagi2
xde dh ayam goreng tersedap (sampai aku n adik berebut)
xde dh tazkirah jumaat pabila kteorg lambat ke masjid pd hari jumaat..huhu
xde dh suara bacaan setiap kali solat subuh,maghrib n isyak..
slalu tgk bola bertiga..kdg2 rebut remote ngan nenek..semalam berdua ngan adik jer..hurm
sunyi pulak rasa...

malam tuk sapa lawan?? mun team kacak..baru mauk nangga...
ni la ayat keramat Pak Nek setiap kali ada bola malam2

*translate
malam ni sapa lawan??
kalo team cantik/bagus baru nak tengok..

huhu

kacak=cantik

hurm....
ujung taun ni nak balik sarawak...nak ikot??
booking tiket cepat2..huhu

selalu balik naik MAS..
tapi taun ni dh xde waran..
kerajaan xmampu tanggung..
so kena naik Air Asia jer la
dah tu kena bayar duit sendiri lak tu..
haish...
2 minggu dh balik ke Baling
baru lah boleh claim tiket tu...

apa punya kerajaan lah...
menyusahkan rakyat...

btw...
aku nak balik beraya haji kat sarawak jugak..
wakaka

p/s:semalam kt balai perlepasan..ada budak tu tangkap pic femly dia nk g Paris...wah..sungguh seronok...agak2 bila aku boleh wat cm tu??? hik3

p/s:gadis yg jaga kaunter parking adalah seorang anak mami penang yg sgt2 cun..wakaka...senyumannya menggoda..


anak mami-hanya gambar hiasan







6 comments:

senandung semalam said...

ko ni khai...
pntg nmpk pmpuan dahi licin semue ko ske...
ahhahahaa... nk ikot g srawak bleyh...
hahahhahhahaa

Khai The Kerozer said...

senandung semalam:
hok aloh...ak puji jer..ak x ckp ak suke..ak taw la ko suke ak kan..hak3 btw..tahniah..u're first :D

reen_sofee said...

mak aik!
sape awek tuh weh?
hahahaha

Khai The Kerozer said...

haha...ntah...ak men google.cri pic anak mami...haha

Dyna Yvonne said...

wah awek hawt..haha..

Khai The Kerozer said...

haha....tbe2 femes awek tu...