Tuesday, June 1, 2010

Impian.Cinta.Ilmu

Ep 2

Universiti Mykhel, 9.30 pagi

Hairil mendaftar sebagai pelajar baru jurusan pengajian perniagaan,ini semua adalah kehandak abahnya iaitu Datuk Borhan yang ingin melihat teraju syarikatnya menjadi milik Hairil pada suatu hari nanti.

"Fewwit!!!! Tengok sape kat sane!!!” tiba-tiba ada suara memekik. Suasana di kaunter pendaftaran menjadi meriah dan sedikit kecoh. Suara tersebut adalah milik Amirul Tan Sri Saifuddin.Amirul adalah rakan sekelas Hairil ketika di sekolah dahulu.Dia lebih dikenali sebagai Meon.Seorang yang sempoi,low-profile,lebih suka mencari jalan sendiri untuk mendapatkan duit tanpa mahu meminta kepada bapanya tidak seperti anak2 VIP yang lain,terlalu dimanjakan dengan kemewahan dunia tanpa memikirkan akhirat kelak.

Hairil: Wei..ko rupenyer..terkejut aku..malu doe..sume orang tengok...(sambil bersalaman dan berpelukan)

Meon: Haha..rilek sudaa…(sambil tergelak)

Datuk Borhan mendekati mereka berdua..

Datuk Borhan: Meon..mana ayah kamu?

Meon: Dia pergi Austria..hal bisnes..saya tak masuk campur..hehe(sambil tersengih)

Datuk Borhan: Owh..jadi kamu datang seorang lah…

Meon: Lebih kurang macam tu lah Datuk.Almaklum la..kurang kasih sayang(sambil tersenyum)

Hairil: Ape la kau ni…tak baik cakap cam tu..bapak ko busy..VVIP..lain lah abah aku ni..VIP jer..(sambil tergelak)

Datuk Burhan berdehem. “Pandailah kamu. Sebelum nak judge abah..pastikan kamu genggam ijazah dulu”,kata Datuk Asri sambil tersenyum.

"Baik abah..hehe",kata Hairil sambil tersengih. Hairil dan Meon sama2 mendaftar dan mereka telah mendapat kunci bilik masing2.

Hairil: Ko dapat bilik no brape On??

Meon: B-1-23..ko?

Hairil:B-1-24...jiran la kita wei..haha..(tergelak)

Meon: muka ko lagi aku nak kena hadap...boring la....(mengeluh)

Hairil: ko da tak suka kawan aku ke Meon?

Meon: bukan aku tak suka..aku bosan la asyik ngadap muka ko jer...cube ko ketepi sikit..

Lalu Hairil pun beralih tempat ke sebelah Meon.

Meon:haa...itu diaaaaaa...the most gorgeous girl in this campus...(sambil menunding jari ke arah seseorang perempuan yang tidak jauh daripada mereka)

Hairil: laa....aku ingat ko da tak nak kawan ngan aku..kau ni...(sambil menyiku Meon)

Meon: aduh..sakit la..ko cube la tengok..cantik kan...ko kan jejaka idaman malaya..hehe

Hairil: cantik tu cantik..poket kempis awek tak pandang bro..(sambil berlalu pergi dari kawasan pendaftaran)

Meon:wei..lepak la..duit bapak ko kan berlambak dalam bank tu..kebah je la (sambil berlari2 anak mendapatkan Hairil)



3 comments:

Jantan Keparat said...

ak poket kembang..
ade beg duet..
isi x de..
boleh?

reen_sofee said...

weh ko jgn update shari dua tiga kali taw!
tak terkejar aku cite neh nanti!
heheheh
kalo boleh laa.
kalo tak leh tak pa.
heee

ka a i ru said...

umar:boley jer...asl kan ayat mau power..wakaka

reen:okey2...shari sekali..thankz 4 comment :D