Monday, December 20, 2010

Digital Camera Magazine

Yaa-Haa

Pagi tadi aku pergi ke Kepala Batas,Pulau Pinang. Teman sepupu aku urus urusan perbankan dia. Dah selesai kerja dia, kami pergi ke Sungai Petani. Aku singgah di Tesco SP Utara. MPH Bookstores menjadi target. Kedai buku Popular dan Hasani agak hampeh kerana tidak menjual magazine yang aku selalu baca. =.=!

Seperti biasa. Digital Camera Magazine 1!!!
Edisi Disember. Keluaran kali ini agak lambat. Ntah kenapa. Ribut salji yg lebat agaknya. Tu yang lambat semacam jer keluar di pasaran.

RM 9 jer untuk magazine ini. Aku rasa amat berbaloi beli magazine ni. mana taknya. Dengan cover magazine yg kalis air dan shiny bila terkena lampu di tambah pula dengan hampir + - 130m/s setiap edisi. Rm 9 itu menjadi murah. Dengan setiap helai dan mukasurat di penuhi dengan gambar dan info yang sangat2 berguna dia tambah pula dengan review DSLR dan kamera digital. Sangat menarik!! Banyak gambar2 aku buat sebagai info dan inspirasi untuk menjana idea setiap kali menekan shutter.

Kalau anda seorang yang suka bergambar dan suka mengambil gambar. Apa salahnya cuba membelek majalah ini dan pelbagai lagi majalah fotografi di kedai buku berhampiran anda. Pelbagai tips boleh dipelajari untuk mendapatkan gambar yang cantik.

*Digital Camera Magazine antara yang termurah dalam kelasnya. Yang lain sekitar RM10 ke atas.

Bagi peminat edit2 gambar melalui Adobe Photoshop. Magazine ini juga ada bahagian cara mempelajari teknik2 Photoshop. So.. Photography and Photoshop just likes music and melody.
*betul ker ayat aku nih?



DCM | Antara koleksi yang aku ada

Buku nih dah start jadi bahan bacaan aku setiap bulan dan novel karya RAM akan menjadi selingan.

p/s: aku pernah cuba baca majalah Remaja. Tapi xley blah..
p/s: Baca maskulin. banyak info tapi gambar2 laki kat majalah tu seolah2 aku rasa mcm baca buku gay. geli siot...

No comments: