Wednesday, December 1, 2010

Long Journey- From Sarawak with Love


Yaa-Haa

sekian lama menyepi diri daripada menulis. aku kembali menulis. mungkin dengan nafas yang baru. mungkin lebih banyak cerita. mungkin lebih membosankan. apa2 pun aku tetap akan menulis. haha.

maaf. tetiba mereng

ok...kita sambung balik cerita.

setelah 2 minggu aku merehatkan diri dan memberi segala masa dan daya kepada orang yang tersayang yang jauh di mata tetapi sentiasa dekat di hati, aku kembali menulis.

eh..bukan da cakap ke td??

ape2 je la.

2 minggu di Sarawak sangat cepat masa berlalu. aku harap aku masih berada di sana, tetapi aku dah berada di Baling.
It cant be helped
di airport td sempat juga aku membayangkan kejadian buruk seperti kereta yang menghantar kami tiba2 di langgar orang atau kapal terbang meletup tanpa sempat kami naik.
at least aku akan berada di sana lagi seminggu..hehe

tapi malangnya, benda2 seperti itu x akan terjadi. ok lah, xbanyak tempat aku pergi sepanjang aku balik ke sana kerana aim aku hanya ingin meluangkan sepenuh masa dengan cousin, uncle n auntie dan nenek aku. tu jer.

tapi sempat la jugak tengok wayang kat The Spring, makan makanan faveret kat Bimmers Cafe, mencuba makanan di Kubah Ria yang baru... lagi apa yaa???

haa...tido semalam di Hospital Umum Sarawak. tempat aku dilahirkan.
ayah aku masuk wad..so mmg berkampung di hospital je la

kekurangan balik kali ini, ayah aku masuk wad, (x perlu lah tahu apa sebabnya yaaa) , 2 org kazen aku SPM, 2 org pakcik aku ada kursus.

memang spoil habis la.

tapi aku happy aku dapat jumpa semua family kat sini dan aku sempat menziarahi pusara kazen aku yang meninggal tempoh hari.

hubungan kami masih sama seperti dulu, oh mungkin tidak, lebih rapat berbanding dulu. seperti adik beradik kandung.

******

Rupa2 nya Aku Nak Adik Perempuan

pada suatu hari, aku bersama makcik dan anaknya pergi kenduri di sebuah tempat bernama Gobilt, tidak jauh dari Kg Bako, Sarawak.
Kami terjumpa kazen makcik aku bernama Norlia dan anaknya dipanggil Ekin.



Ekin | 2 second smile

di pendekkan cerita....
pada sebelah petang pula, mereka datang ke rumah kami, keletah si Ekin berjaya menambat hati aku.
dia baru berumur 6 tahun ok??
akhirnya dia tido di rumah makcik aku dan keesokkan paginya mereka datang ke rumah nenek. entah kenapa aku melayan kerenah Ekin tanpa sebarang alasan atau bantahan. mungkin dari keinginan hati.
senyuman nya yang manis, keletahnya, gelaknya yang selamba berjaya membuatkan aku sentiasa berada dengan nya..haha
gila. baru kenal 2 minit dah macam abg dan adik
tapi aku x kesah, aku seronok..haha
tapi malam tu lepas dia pulang ngan marahnya sebab x dapat tido sini, aku mula rindu dia. nak jer aku letak dia dalam kotak bawak balik Baling. haha




ini pulak adalah kazen aku yang kecik, namanya Liyana, sebelum ni memang aku selalu main2 ngan si gendut ni. tapi lepas Ekin ada sini, aku banyak habiskan masa dengan dia. semalam aku dukung liyana, x sangka ekin jeles..haha

tengok dari riak muka dia pun aku dah tahu dia jeles..

alalala..cianyer...

huhu

ok lah. beg pakaian masih depan pintu, nak mengecilkan mata sekejap. banyak lg aku nak cerita sebenarnya. jumpa lagi. bye

Yaa-Haaaa

p/s: di airport Penang aku still cakap slang Sarawak.stop it khairul =.='
p/s: rindu Ekin..huhu

8 comments:

-QasEh- said...

siyez cun la dak 2...ahaii law pat bwk balik ok gak 2 kn hehe

Apih El Nino said...

Bro, Ekin single lagi ke? Bagi aku no fon dia leh? Nanti aku belanja kau Kopi Radix. Amacam? Hahaha...

Nadya said...

haha . ang dok sana 2minggu ja ka ? aku rasa lama gilaa . mcm dok sebulan . :)

Khai said...

kak: kecik lg..tp kalo da umo 17 taun..trus snap jd bini..haha

Khai said...

apih:
ekin still single..no surat beranak ada la.. nak??

Khai said...

nad: bru 2 minggu la syg...2 pun rsa xpuas...haha

Apih El Nino said...

Aku gagal lagi mengorat awek bernama Ekin. Hampa. (Sambil melutut mendongak langit, kononnya sedih)

Khai said...

apih: ahaha...poorah...