Sunday, December 5, 2010

Saya telah cuba, Anda bagaimana? - COKE



Yaa-Haa

Aku baru sahaja selesai membasuh motosikal dengan Coca Cola. HUH?? COCA COLA??

Ya.. Coke.

aku guna coke untuk membersihkan bahagian bawah motor yg dipenuhi dengan minyak grease. masukkan coke ke dalam bekas kosong, x perlulah banyak sangat, yang selebihnya boleh lah diminum. amibil tuala atau kain buruk dan celup kedalam air coke selama 30 saat dan lap ke bahagian yang terkena minyak grease tu. sekali sapu jer grease tu dah keluar. bahagian yg kotor tadi telah bersih. ulang selama mana yg anda suka. hehehehe


Coke | Good for your hygiene not for your health


dah lama aku nak try benda ni, baru hari ni aku sempat buat. ini semua disebabkan pembacaan Kebaikan Coke dlm kehidupan seharian, dan ia terbukti berkesan. x perlu lah aku berpenat lelah sental dengan air sabun atau menghabiskan dut membeli grease remover.

eh..ada ker benda mcm tu dijual?

lepas ni boleh lah aku bukak kedai cuci motor dan menghilangkan grease.



grease | liat2 pekat


haaa

x semua kedai cuci motor ada perkhidmatan ni.
cuma tambah rm2 untuk hilangkan kesan minyak grease di motor anda. :)

macam2 lg yang kita boleh buat dengan air coke ni.
saya telah buat.
anda bagaimana?

renung2kan dan selamat beramal :)

p/s: aku bg adik aku minum coke td, tp dia x nak..ekeke :P

6 comments:

Anonymous said...

pepsi bley dak wei...aku bli tdi x abis g mnum...

Manan said...

klau cam tu.. nampak sangat bahaye minum coke.. sampai boleh ilangkan mnyk grease.. bhn kimia pe ek ade dlm tu? sampai begitu sekali kesan die? kalo sabun pun bekesan? aku rase elok ang jgn minum coke tu... aku takut ang sakit.. nanti sape yg susah.. ha...

fikir2 kan dan selamat beramal!!!!!!!!!!

Khai said...

anonymous: boleh kot..tp kalo nak bg enjin ringan tmbhkan 100plus dl lubang enjin kamoo sbb 100 plus ada isotonik..ekeke

Khai said...

manan: ntah la, tp apa yg aku baca, dia ada letak asid ape ntah yg boleh menghakis. kalo nak try basuh moto boleh la..tp lps tu bilas ngan air, tkot hakis cat nnt..

Lelaki Ini said...

yekew???
esok aku cuba!

Khai said...

umar: betol..tarak tipu punya..kalo nk buang sisa mkn n toksik boleh la mnum sebalang coke...heheh