Wednesday, December 22, 2010

Rindu


Yaa - Haa

Aku buka Formspring. Ada 24 soalan sekali aku login. Tak apa. Aku jawab. Satu soalan nih. You prefer single or double? Aku jawab single itu senang. Ok. Full stop. Secara automatiknya segala jawapan aku akan terus di post dekat FB sebab aku da link antara FS ngan FB. So..tak ada hal lah!! Okey jer.

Hari ini, aku sengaja login FS, aku tengok balik soalan2 yang aku jawab semalam. Aku tertarik dengan owner soalan di atas tu. Prefer single or double? Aku bukak profile dia. Dia sekolah di SMK TTJ, Negeri Sembilan.

Aku teringat seseorang. Seseorang yang aku amat2 sayang. Seseorang yang membuat aku sangat2 bahagia. Seseorang yang gila2 sehingga kami mampu menghabiskan 100 mesej percuma dengan hanya 1jam. Setiap mesej bukanlah pendek malah mampu mengalahkan karangan penulisan!

Aku rindu dia sangat2. Sangat2!



Waiting | Keep waiting and waiting and waiting


Dulu dia pernah menipu aku tentang namanya. Katanya namanya adalah Nurul Nabila. Entah sekian lama akhirnya mesteri terbongkar. Kawannya memberitahu nama sebenar dia adalah Nurul Qabiella.

Tak guna aku nak marah2. Bukan ada apa sangat. Lepas dari itu, aku panggil dia Bella mengantikan nama yg sebelum ini Nabila.

Setiap detik aku berada di UiTM. Aku tercari-cari sekiranya ada nama sebegitu yang berasal dari Seremban. Tapi usaha aku sia2. Ketika dia berada si SMK TTJ, dia mengambil jurusan akaun. Secara kebetulan pula, aku mendapat jurusan akaun ketika memasuki alam kampus.

Probability untuk aku berjumpa dia sangat2 cerah. Merata aku bertanya kawan2 aku di seluruh pelusuk Malaysia andai ada nama Qabiella atau yg berasal dari Seremban yg mempunyai nama seiras itu.

Sampai sekarang aku tak jumpa. Aku harap dia masih hidup dan meneruskan usaha untuk mencapai cita2nya. Sekiranya hati dia telah dicuri..just go on.

Semoga berbahagia

p/s: agak2 aku akan jumpa dia x suatu hari nnt?
p/s: penat fikir pasal belanja sem depan.

4 comments:

Anonymous said...

wah
beshnyew dpt habiskan 100 msj dalam masa 1 jam!!!!!!
hahahaha

Khai said...

Umar: memang best..tapi waktu tu jer la..huhu
xde org boleh lawan cara dia msj...

Anonymous said...

err. 100 dlm sejam?
itu terbaiklah !

Khai said...

jiha: sangat2 terbaik..huhu