Tuesday, January 18, 2011

Akibat termakan provokasi, perjanjian gila berlaku

Yaa-Haa

Anda pernah berjanji? Selama mana perjanjian anda berlangsung? Apa yang terjadi sekiranya perjanjian itu dimungkiri? Berapa banyak nilai yang diperlukan untuk pampasannya? Dah macam soalan subjek undang-undang.

 
 
Kelmarin ketika aku lepak di kafe bersama beberapa orang rakan sekelas, satu perjanjian telah termaktub disitu. Berbekalkan 6 orang saksi kejadian aku telah termakan provokasi mereka sehingga sebuah perjanjian berlaku di situ. Iaitu :

Aku akan single sehingga habis Diploma.

Menurut saksi hari ini akan diadakan sesi menandatangani Perjanjian tersebut. Perjanjian ini tidak boleh dimungkiri dan jika aku mungkir pada perjanjian ini pelbagai kejadian akan berlaku nanti mengikut ketetapan 6 orang saksi tersebut. Tapi aku masih berpegang dengan qadak dan qadar. Semuanya kehendak Allah SWT. Jodoh dan ajal Dia yang tentukan. 
 
Bermula hari ini. Aku single but not available in 1 year and 4 months.
 
Statement kekwat nak mampus bila aku baca balik ayat tu. Biarlah.


p/s: Hari ni adik perempuan aku ambil ujian undang2 jalanraya, hopefully dia lulus :)
p/s: Tema dinner SISDA semester ini bakal menjadi satu kejutan besar.

4 comments:

Nadya said...

haha . aku pulak jd org ketujuh . ok . kmi tnggu . perjanjian tu batal ka x. hahaha

Khai said...

Nadya: haha..ok2..let see.. :)

Anonymous said...

fuh.. ini pon dikira hitam putih ! haha.
nnti sign ramai2 ya..
saksi2 sekalian :))

Khai said...

jiha: haha..wth!! haha