Sunday, January 9, 2011

My Prediction About AJL 2010


Yaa-Haa

Mengikut perkiraan Apih di sini. Dia telah menjangkakan penyanyi tersebut akan menang. Bagi aku pula, ini prediction aku :

Persembahan Terbaik : Black & Meet Uncle Hussien (Drama King)


Sebab: suara Black pasti sekali akan menggegar pentas akhir tersebut. Di tambah pula dengan kekuatan tersendiri dari lagu tersebut,sentuhan muzik yang power, arrangement muzik terbaik, tidak salah rasanya aku kata mereka bakal mengungguli acara ini.

Vokal Terbaik : Faizal Tahir (Selamat malam)


Sebab: Kekuatan lagu dan vokal Faizal yang mantap, ia mampu menawan hati juri. Pastinya!


Tempat Ketiga : Yuna (Cinta Sempurna)


Sebab : Aku ingat Yuna akan bawa lagu Gadis Semasa, rupa2nya Cinta Sempurna. Dengan petikan gitar dan suara yang lunak merdu. Yuna tempat ke-3.

Tempat Kedua : Black (Sofea Jane)


Sebab: Bukan senang nak nyanyi lagu ini. Bagi aku, ini satu kelebihan kepada Black yang pastinya akan menjanjikan satu dimensi baru dunia hiburan dan mungkin juga lawan sengit kepada Faizal Tahir.

Tempat Pertama : Faizal Tahir (Hanyut)


Sebab: Lagu ini sudah menjadi fenomena kepada rakyat Malaysia dan dia bakal berada di atas kali ini.

Pesaing Terdekat:
Adira (Ku ada kamu)
Shahir (Kebahagian dalam perpisahan)
Tomok (Berlari)
Hujan (Mencari Konklusi)

credit to Apih El Nino

No comments: