Wednesday, January 26, 2011

Dunia yang satu lagi

Yaa-Haa

Membetulkan posisi motosikal. Tongkat motor menggunakan tongkat dua yg berada di tengah motosikal. Duduk di atas seat sambil membaringkan diri mengadap hiasan langit terbentang luas. Luasnya. Bintang berkerdipan menyinari langit, kadang kadang disembunyi awan. 

*sambil berangan petik gitar dan nyanyi lagu Kau Ilhamku pada waktu malam. :P

Entah kenapa aku suka sangat lepak diluar begini. Sangat tenang rasanya. Tanpa menghiraukan keadaan yang sunyi di sekeliling, terus berada dalam dunia sendiri. Dunia yang satu lagi. Dunia dimana kita adalah watak utama dan kita jugalah directornya. Dunia yang penuh fantasi dan realiti yang menyakitkan berubah menjadi realiti yang sangat indah. Itulah dunia khayalan. Tiada siapa yang mampu mempengaruhi kita di dunia buatan kita. Hanya di dunia itu kita mampu jadi apa yang kita hajati. Dunia tanpa sempadan yang hanya tercipta untuk kita. Kita berfantasi dengan cara kita sendiri. 

Kajian sains menunjukkan sesiapa yang suka berangan dan berfantasi, otaknya lebih baik dalam menghasilkan keputusan dan mampu meningkatkan daya kreativi dalam diri. Sangat sesuai untuk pelajar seni. Aku suka berangan. Sangat suka. Hampir setiap malam sebelum tidur aku mengimpikan sesuatu yang aku ingin kecapi dan sentiasa memohon kepadaNya. 

2 3 hari ni, hati aku meronta. Nak DSLR. Ingat DSLR murah Khai? Dulu ada sebijik,pergi jual.Bodo! =_=!
picture describe everything..that's photography

2 comments:

hans said...

hahahaha
asal ko jual DSLR yang dlu?

Vote Hans Bernombor 10 Diruangan Komen

Khai said...

hans: haha..kurang duit..tggu ko klik nuff aku bru leh beli dslr..hahaha